Etiketter

fredag den 12. september 2014

Go'dag nye praktik skole

Sidste år som lærestuderende, derved det sidste og 4.år i praktik. 

Interessen for 10.klasse blev større efter min 3.års praktik og jeg har derfor valgt, at gå efter samme klassetrin igen. 

Jeg har været heldig at finde en skole, med en 10. klasse. Skolen er forskellig fra sidste år, ved at denne er en privat skole. Det skaber mange tanker om hvilke klasser og grupper af elever samt lærere jeg vil møde her. 

Der er mange ting der adskiller sig dette år, fra de tidligere. Jeg skal nu stå 100% for undervisningen selv, og dermed vil jeg være alene i klassen. Det er anderledes og er både godt og skidt, eftersom det er første år jeg skal ud i matematik ville det være dejligt at kunne få noget mere feedback. Til gengæld er jeg vant til at stå alene når jeg er vikar og har også gjort det tidligere i praktikken, så det skræmmer mig ikke på den måde. Jeg glæder mig også til at se hvordan eleverne tager i mod mig, når deres lærer ikke står og kigger over skulderen på dem. 

Jeg har været ude og møde de fleste af de lærer jeg skal undervise for, og har allerede været ude og få godkendt mit matematik forløb jeg skal undervise. 

Mit skema lyder på 14 lektioner pr. uge. Det er desværre ikke så mange lektioner og da der ligger en udfordring i at 10. klasserne er i brobygning i to af ugerne hvor min praktik ligger, det betyder at jeg vil skulle samle timer eller ligge dem ind til andre opgaver i de uger. 

Min plan kommer til at se nogenlunde sådan her ud:

Før efterårsferie:
Deltagelse i skolehjemsamtaler

Uge 43-44:
10.klasser i brobygning
Jeg skal være med til forberedelse, møder mv. og bruge nogle timer her

Uge 45-48:
Fast skema fordelt på mandag, tirsdag, torsdag og fredag. 











Uge 49:
Terminsprøver for nogle af klasserne, derfor er skemaet i denne uge anderledes. 

Efter uge 49:
Evt. mulighed for at være med til at rette terminsprøver. 

Skemaet er fast og timerne og planlægningen er så småt ved at blive lavet. 

Det bliver spændende at komme rigtig i gang. 

---

Ingen kommentarer:

Send en kommentar