Etiketter

søndag den 21. september 2014

I og på vand - Kajak (halv grønlænder vending)

I og på vand - Kajak

I forbindelse med idræt på seminariet, har vi været ude og ro i kajak ved kattige værk. I den forbindelse fik vi undervisning i forskellige elementer af kajakken. 

Efter vores ro tur, fik jeg alene lov til at prøve kræfter med at lave en halv grønlænder vending med makker. Vores instruktør introducerede mig i hvordan man starter med at øve vendingen. 

Jeg fandt det meget naturligt at skulle vende og ikke spor skræmmende som nogle måske ville. I forbindelse med denne vending hvor man skal vende 180 grader sådan at man kommer med hovedet mod bunden, sætter det krav til at man er tryg i vandet. Det er vigtigt at man ikke panikker mens man laver øvelsen. De indledende øvelser med makker, bruges sådan at man har fat i makkerens kajak og bruger denne til støtte til at vende først den ene og så den anden vej rundt. 

Her er lidt blandede videoer af mine forsøg...


































Forhåbentlig kan jeg inden længe lære at lave en rigtig og 360 graders grønlænder vending alene.

...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar